Vores veje er omfattet af love og regler vedrørende ”private fællesveje”. Det er således den enkelte grundejer, der har pligt til at holde sit vejstykke pænt og ryddet for bl.a. blade, ukrudt, affald, is og sne.

Du kan læse mere omkring grundejernes pligter på dette link:

Grundejerforeningen dækker udgifter til vedligeholdelse af asfalt som følge af almindelig slid.

Rydning af sne

Der er i grundejerforeningen indgået aftale med en entreprenør om snerydning og glatførebekæmpelse.

Entreprenøren kommer og rydder/salter på baggrund af varsling om sne- eller isglatte veje fra DMI. Der kan derfor opstå tilfælde, hvor entreprenøren ikke rydder/salter på grund af manglende varsling fra DMI.

Selvom vi har en aftale om glatførebekæmpelse er det stadig den enkelte grundejers ansvar at sørge for at der er ryddet sne og gruset/saltet udenfor deres parcel, så man kan færdes sikkert!

Selvom foreningen har tegnet et abonnement, er det altid den enkelte grundejer, der ifølge lovgivningen har ansvaret.

Der er yderligere opstillet fire kasser med vejgrus på vejene, som kan benyttes til at gruse, når det er glat.